Skolyoz nedir?

Skolyoz, omurganın yana doğru eğilmesiyle oluşan üç boyutlu bir deformitedir. Skolyoz oluşmasının sebebi, omurganın dönmesi ve devamında geriye doğru yatmasıdır. Kendiliğinden düzelme ihtimali düşük olan omurga eğriliği çoğu zaman skolyoz egzersizlikleri ile tedavi edilebilirken ileri seviyede olan skolyoz için cerrahi müdahale gerekebilmektedir. Skolyoza uygulanacak tedavi veya egzersiz, skolyozun derecesine ve yapısına göre değişmektedir.

• 20 derecenin altındaki eğriliklerde egzersiz
  • 20-40 derece arasındaki eğriliklerde korse ve egzersiz yöntemi
  • 40 derece ve üzerindeki eğriliklerde ise cerrahi müdahale gerekir.

Belirtileri nedir?

Skolyoz bazı durumlarda hiçbir belirti göstermeden ilerleyebilir. Çoğu zaman ağrı gözlemlenmese de günlük rutin dışındaki hareketlerde ağrı görülmektedir. Kesin teşhis, fiziksel muayene ve röntgen sonucunda uzman doktor tarafında konulmaktadır. Bazı özel durumlarda ise MR veya ultrasona ihtiyaç duyulabilmektedir.

• Omuz yüksekliğinde, kürek kemiklerinde ve kalçada asimetri
  • Dik durmakta güçlük ve rutin hareketlerde zorlanma
  • Nefes almakta zorlanma ve sırtta ağrı
  • Belde eğrilik ve anormal kamburluk
  • İleriye doğru eğilmelerde sırtta ortaya çıkan çıkıntılar
  • Bacak boyu eşitsizliği

Klinik pilatesin skolyoza faydaları nelerdir?

Klinik pilates, yapısal skolyoz için tedavi seçeneği olmasada; ilerlemesi durdurulabilir veya geriletebilir. Kinik pilatesin en büyük katkısı, skolyoz kaynaklı sırt-bel ağrılarının giderir ve kasları güçlendirerek yaşam kalitesini yükseltir. Bun ek olarak klinik pilatesle, omurgada oluşan asimetrik durum mümkün olduğunca azaltılır. Denge, koordinasyon, vital kapasite iyileştirir. Kişinin günlük hayatındaki rutin aktivitelerde kendini rahat ve yeterli hissedebilmesi hedeflenir.

Nefes, güçlendirme ve esneme egzersizleri içeren fonksiyonel bir klinik pilates programı ile daha sağlıklı ve ağrısız bir omurga sahibi olmak mümkündür.

Kaynak: https://www.pilatesanytime.com/blog/restorative/aligning-the-spine-pilates-for-scoliosis-care#:~:text=While%20Pilates%20may%20not%20cure,move%20out%20toward%20the%20periphery.